10 juli 2006


Blogs


Mijn eerste blog was min of meer toeval. Ik probeerde Writely uit en had daarvoor een blog nodig. Daarna kwam het idee dat ik notities die ik toch al maakte, handiger in een blog kon zetten. Op die manier kon ik er overal bij, hoefde ik niets te bewaren en had iemand anders er misschien ook nog wat aan. Vervolgens ontstond het probleem dat je notities normaal ordent door ze op verschillende stapels of in verschillende mappen/files te stoppen. Er kwamen dus blogs bij. Het leuke daarvan is dat je die informatie publiek maakt. Het is een snelle, simpele en goedkope manier om iets te publiceren.

Inmiddels is er een hele serie blogs, die aan elkaar gelinkt zijn. Al dat gedoe met links en vormgeving kost natuurlijk ook weer tijd. Maar goed, als het goed is, is dat eenmalig.

Een volgend probleem dat nu ontstaat, is dat ik zo af en toe reacties krijg op die blogs en dat maakt het erg verleidelijk op bepaalde onderwerpen dieper in te gaan. Ik weet niet of ik dat wel wil, want dat was eigenlijk niet de oorspronkelijke bedoeling die ik had, maar ik merk dat dat wel erg verleidelijk is.

Het probleem is niet, dat ik dat niet leuk vind, het probleem is dat het tijdbeslag een beetje binnen de perken moet blijven.